Współcześnie kluby sportowe grające w rozmaitych dyscyplinach sportu są wielkimi korporacjami prowadzącymi szereg działań, które można nazwać marketingowymi. Jest to zrozumiałe, ponieważ kluby sportowe, tak samo jak wszystkie inne prywatne firmy, potrzebują klientów, aby zarabiać. A skoro potrzebują klientów, potrzebują też reklamy, która ma ich przyciągnąć. Gros współczesnych działań reklamowych prowadzonych jest w internecie. Jest to przestrzeń, w której bardzo wielu ludzi szuka informacji na rozmaite tematy, w tym także na tematy dotyczące konkretnych klubów sportowych. Aby dany klub był odpowiednio spopularyzowany, potrzebuje popularnej i poczytnej strony internetowej. Jest to jedna z najlepszych reklam, jakie można sobie wyobrazić. Jak można osiągnąć ową popularność strony internetowej?
Osiąga się to przede wszystkim poprzez pozycjonowanie stron internetowych. Jest to działanie mające na celu uczynienie strony internetowej popularnej w wyszukiwarkach internetowych, co ma przełożenie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak owo pozycjonowanie stron wygląda w przypadku stron konkretnych klubów sportowych?
Przede wszystkim należy zadbać, aby dana fraza czy słowo kluczowe pojawiało się w przestrzeni internetowej odpowiednio często. Należy zatem samemu tworzyć treści, które takie frazy będą zawierać. W przypadku konkretnych klubów sportowych frazą taką będzie przede wszystkim nazwa klubu, ale też nazwa połączona np. z dopiskiem „wyniki w danym sezonie”, ewentualnie „skład”, itp. Tego rodzaju frazy internauci wpisują w wyszukiwarkach, szukając informacji na temat tegoż klubu sportowego.
Jeśli frazy te odpowiednio często są podlinkowane do strony internetowej danego klubu, jest ona odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania, często na pierwszym lub drugim miejscu. Linkowanie jest zatem procesem bardzo ważnym, jeśli Pozycjonowanie stron ma doprowadzić do spopularyzowania konkretnej strony, nie zaś frazy samej w sobie. A tak jest przecież z założenia. Nie tworzy się fraz dla samych fraz, ale po to, aby pozycjonowały strony internetowe. W przypadku stron klubów sportowych jest to nieco ułatwione, właśnie dzięki temu, że główną frazą jest nazwa klubu.
Tags: pozycjonowanie stron, pozycjonowanie stron internetowych, pozycjonowanie stron w internecie