W każdym marketingu występują czasami przedmioty, które mają na celu przyciąganie uwagi potencjalnego klienta. Przedmioty te nazywa się najczęściej gadżetami reklamowymi. Określenie „gadżety” nawiązuje tutaj do ich charakteru – są to przedmioty niewielkie i najczęściej łączą przydatność w życiu codziennym z rozrywką – mogą to być smycze, kubki, talerzyki, czapeczki, balony, itd. Zawsze reklamodawca musi zaplanować, jaką ilość danego rodzaju gadżetów wyprodukować na potrzeby danej kampanii reklamowej. Każda ilość oznacza pewne koszty, muszą one być zrównoważone poprzez efekty w postaci nowych klientów lub utrzymania dotychczasowych. Warto zastanowić się, jaka ilość jest optymalna, ale to, rzecz jasna, wymaga posłużenia się wskazanym gadżetem, który powinien zostać wybrany ze względu na swoje konkretne cechy.Takimi gadżetami mogą być długopisy reklamowe. Są to gadżety, których skuteczność w marketingu nie ulega najmniejszej wątpliwości, natomiast warto zastanowić się, jaka ilość tych gadżetów jest najlepsza. Jak można się domyślić, odpowiedź zależy od wielu czynników. Od jakich?
Po pierwsze, chodzi o to, jak liczna jest grupa docelowa danej kampanii reklamowej, tzn. grupa, która ma kupować produkty albo usługi, które są reklamowane. Długopisy reklamowe są, generalnie, przydatne, toteż można założyć, że jeżeli będą rozdawane ludziom, większość je chętnie przyjmie, natomiast czy wszyscy, których napotyka się w miejscach rozdawania należą do grupy docelowej? Jeżeli nie, to ilość gadżetów powinna być dostosowana do tej ilości.
Po drugie, jak duża ma to być kampania reklamowa. Jeśli wprowadza ona nowy produkt, dobrze jeśli jest bardzo rozwinięta, wówczas długopisy reklamowe powinny zawierać nadruki z zachętą do korzystania z nowych produktów, a ich ilość powinna być bardzo duża, tak, żeby jak najwięcej ludzi mogło poznać nową ofertę danej marki.
Trzecia rzecz to możliwości finansowe danej firmy lub instytucji publicznej (te też sięgają po gadżety reklamowe). Jeżeli dana firma ma duże środki do przeznaczenia na reklamę, może sobie pozwolić na wyprodukowanie dużej ilości długopisów. I odwrotnie, jeśli budżet reklamowy jest mniejszy, ilość długopisów także będzie mniejsza.
Tags: długopisy reklamowe, długopisy reklamowe a reklama, długopisy reklamowe cena jednostkowa